Senin, 15 Mei 2017

Harga Tiket Candi Borobudur

PT Taman Wisata Candi Borobudur, Prambanan dan Ratu Boko menaikkan Harga Tiket Candi Borobudur bermula 1 Mei 2017. Bagi pelancong asing untuk US $ 25 daripada AS $ 20 dan rakyat atau pelancong rumah Indonesia ke Rp 40.000 Rp 30,000. Harga adalah sah untuk satu penyertaan ke dalam satu kuil setiap orang.


"Ini adalah kenaikan pertama selepas tiga tahun tidak meningkat," kata Edy Setijono sebagai Pengarah Presiden PT Taman Wisata Candi Borobudur, Prambanan, dan Ratu Boko di Yogyakarta, Khamis Mei 4, 2017.


Edy Setijono, yang akrab dipanggil Tijo berkata, peningkatan bayaran masuk akan juga diikuti dengan perkhidmatan yang lebih baik. Di samping itu Harga Tiket Candi Borobudur, peningkatan kemasukan ke kuil ini juga bertujuan untuk menyelaraskan nilai pelancongan bersejarah di Indonesia dengan piawaian antarabangsa.


Menurut Tijo, pada dasarnya tidak ada perbezaan dalam Harga Tiket Candi Borobudur antara pelancong asing dan domestik. Ia hanya bahawa kerajaan memberi subsidi kepada rakyat, dalam kes ini pelancong domestik. Oleh itu, harga kemasukan ke dalam rumah adalah lebih murah daripada untuk pelancong asing.


Cek harga selengkapnya ====> Harga Tiket Candi Borobudur

Tidak ada komentar:

Posting Komentar